40 haftalık hamilelik süresince sizin yanınızdayız

Hamileler Kurban Bayramında beslenirken nelere dikkat etmeli ?

Hamileler Kurban Bayramında beslenirken nelere dikkat etmeli ?

Kurban süreci ve sonrasında hayvanların hijyen koşullarına uygun kesildiğinden ve size ulaştığından emin olun. Bu dönemde hayvanlardan insanlara bulaşan hastalıkların oranı artmaktadır.

►Kurbanda kesilmiş olan hayvanın etinin 24 saat dinlenmeden tüketilmemesi gerekmektedir. Bu kurala uymamak anne adaylarının hazımsızlık ve karın ağrısı sindirim sistemi problemleri ile karşılaşmalarına neden olabilir. Bu nedenle etlerinizi bir gün süreyle buzdolabında bekleterek tüketin.

►Dondurucuda saklayacağınız etleri, tüketeceğiniz miktar kadar buzdolabı poşeti veya kilitli poşetlere porsiyonlayarak her kullanımda ihtiyacınız kadarını çözdürmelisiniz. Tek seferde tüketemeyeceğiniz fazla miktarda et çözdürüp dondurmak sağlık açısından sakıncalıdır. Yine et ürünlerini oda ısısında açıkta değil, buzdolabının soğuk olan alt kısmında çözdürmeniz bakteri ürememesi için en doğru yoldur.

►Et ürünlerinin saklama koşullarına dikkat edin. Etler yüksek oranda protein içerdiklerinden uygun olmayan koşullarda çabuk bozulurlar. Bu durum gıda zehirlenmelerine davetiye çıkarır. Dondurucuda kemikli etler 4- 6 ay, kemiksiz etler 3-6 ay, kıyma gibi çekilmiş ürünler 2-6 ay saklanabilir. Buzdolabında ise 3 gün içerisinde tüketilmelidir.

►Kurban bayramında hayvanların yürek, karaciğer, dalak, böbrek, işkembe, bağırsak, beyin, dil vb. iç organlarıyla baş ve ayakları sakatat olarak tüketilir. Ancak gebelikte sakatat tüketimi önerilmez. Bu nedenle sakatat tüketiminden kaçının.

►Etler, haşlama, ızgara ve fırında hazırlanmalı, kızartma yapılmamalıdır. Izgarada et pişirileceği zaman, direk ateşe konulmamalı, köz üzerinde pişirilmeli, ateşle arasında 15 cm kadar mesafe olmasına dikkat edilmelidir.

►Etleri iyi pişirmeye dikkat edin. Az pişen etlerde hastalık etmenleri yok olmayacağından bakteri ve enfeksiyon üreme ihtimali yüksektir.

►Etlerin etrafında bulunan görünür yağlar ve iç yağlarının kullanılmamasına dikkat edin. Bu etler doymuş yağlar olduklarından kalp hastalıkları ve damar tıkanıklığına yol açabilir.

►Et ürünlerini sindirmek zor olduğundan hazımsızlık yaşamamak adına özellikle geç yenebilecek akşam saatleri yerine gündüz öğünlerinde tercih edin.

►Sadece et ürünlerine değil, bayram süresince yapacağınız ziyaretlerde tatlı tüketimine de dikkat etmelisiniz. Diğer dönemler olduğu gibi hamurlu ve şerbetli tatlılar yerine sütlü tatlıları tercih edin. Şayet baklava, revani, şekerpare gibi şerbetli tatlıları tüketmeyi planlıyorsanız gün içerisinde ekmek tüketiminizi 2 dilim azaltabilirsiniz. Ayrıca şerbetli tatlı tüketirken yanında bir bardak ayran içmeyi ihmal etmeyin. Gün içerisinde baklava hakkınızı 2 dilimle sınırlayın.

►Akşam saatlerinde koyu çay ve kahve tüketimi uyku düzensizliği hazımsızlık ve ritm bozukluğuna neden olabilir.

►Her ziyarette bulunduğunuz ortamda ikram edilenleri tüketmeyin, nazikçe reddedin. Bunun için evden çıkmadan taze meyve ve sebze, yoğurt, ayran gibi süt ürünleri yulaflı gevrekler tüketmek iştahınızı kapatarak ikramlara hayır demenize yardımcı olur. Kısa dönemde et ürünleri veağır tatlılar tüketmenin size rahatsızlık verebileceğini dikkate alın. Bayramların çok önemsendiği toplumumuzda önemli olanınpaylaşmak ve sevdiklerimizle vakit geçirmek olduğunu unutmayın.

►Yine de bu kurallara tam olarak uyamasanız da her zaman uygulayabileceğiniz iki şey; bol su içmek ve yürüyüş yapmaktır. Bayramda en az 2.5 litre su içtiğinizden emin olun, ziyarete gideceğiniz zaman yakın mesafelere araç kullanmadan yürüyerek gitmeyi tercih edin. Ayrıca gün içerisinde fırsat bulamazsanız akşam yemeğinden sonra da yürüyüş yapabilirsiniz.

GEBELER NE KADAR ET TÜKETMELİLER?

►Et ürünleri protein ve yağ bakımından zengindirler. Ayrıca demir, fosfor, potasyum, sodyum, çinko ve selenyum, B12 vitamini içerirler.

►Kurban bayramı ve sonrasında yıl içerisindeki döneme göre et tüketiminde bir miktar artış olur, sebze tüketimi de bir miktar azalır. Bu nedenle tabağınızın üçte biri et ürünleri, üçte biri sebzeler ve üçte biri tahıl grubu olacak şekilde porsiyonlarınızı ayarlayabilirsiniz.

►Et ürünlerini C vitamini kaynağı olan sebzeler veya taze sıkılmış meyve suları ile beraber tüketmek yapısında bulunan demirin emilimini artırır. Bu nedenle öğünlerinizde sebze yemeği, salata veya sebze söğüş bulundurun.

►Kolesterolü yüksek olan anne adayları günde 3 köfte büyüklüğünden fazla et ürünü tüketmemeye dikkat etmeliler.

Diyetisyen Çiğdem Öteleş

Bu Haber 10.377 kez okunmuştur.

Eklenme Tarihi : 27.08.2017 Paz 10 : 27

YORUM YAZ

Henüz yorum yapılmamış.