40 haftalık hamilelik süresince sizin yanınızdayız

Hamilelik Döneminde Yüzmek Güvenli Midir?

Hamilelik Döneminde Yüzmek Güvenli Midir?

Hamilelikte yüzmenin doğru olmadığına dair bir inanış olsa da hamilelikte yüzmek güvenlidir. Yüzmek bebeğinizin ve sizin sağlığını riske atmaz. Bazı önlemleri göz önünde bulundurarak yüzdüğünüz sürece hamilelikte yüzmek faydalıdır. Hamilelik döneminde yüzmek için emin olamıyorsanız doktorunuza danışabilirsiniz.

Yüzme havuzlarının klorlu su barındırması bebeğin sağlığına olumsuz etkisi olduğuna inanılmaktadır ancak bu bilgi doğru değildir. Aslında, çoğu yüzme havuzunda bulunan temizleyici madde kontrol edilen oranlara sahiptir, bu yüzden yüzmenin güvenli olduğu söylenebilir. Herhangi bir sorun yoksa ve sağlıklı bir hamileliğiniz varsa, yüzmek tehlikeli değildir. Hatta yüzmenin hem size hem de bebeğinize birçok yararı vardır.

Gebelikte yüzmenin sağlığa faydaları nelerdir?

1.Yüzmek gebeliğin çeşitli aşamalarında uyumakta zorluk çeken hamilelerin iyi bir uyku çekmesine destek olur.

2.Hamilelik döneminde yüzmek kalori yakmanıza ve vücudunuzu aktif tutmanıza yardımcı olur.

3.Yüzmek aşırı kilo almanızın önüne geçerek enerjik olmanızı sağlar.

4.Hamilelikte yüzmek egzersiz olarak sayılabilir, ayrıca yüzmek kaslarınızı güçlendirebilir.

5.Düzenli yüzme sıvı tutulumunu azalttığı için ödem oluşumunu engeller.

6.Hamilelik döneminde yüzmenin en önemli faydalarından biri de dolaşım sistemini düzenlemesi, kalp ve akciğer fonksiyonlarına olumlu etki sağlamasıdır.

7.Hamilelik döneminde yaşadığınız ağrı ve acıları yüzerek azaltabilirsiniz.

Gebelik döneminde güvenli yüzmek için ipuçları

Hamilelik döneminde yüzme deneyiminizi güvenli ve keyifli hale getirmek için işte uymanız gerekenler:

1.Düzenli bir yüzücü değilseniz, yavaşça başlayın ve yavaş yavaş daha uzun seanslara geçin.

2-Kendinizi aşırı yormaktan kaçının. Hamilelik döneminde yüzmenin amacı kendinizi enerjik ve aktif tutmaktır.

3.Yüzmek için rahat olduğunuz bir pozisyonda olun ve rahatsızlık veren yüzme pozisyonlardan uzak durun.

4.Yüzme sırasında baş dönmesi ya da kanama belirtileri gördüğünüzde hemen tıbbi yardım alın.

5.Yaptığınız egzersiz miktarına bağlı olarak kalori alımınızı arttırmayı unutmayın.

6.Eğer erken doğum, düşük, serviks veya yırtılmış membranlar varsa, yüzmekten kaçının. Özellikle gebeliğin ilk ve son trimesterlerinde yüzmemeniz daha faydalı olabilir.

7.Vücudunuzu sıkmayan ve dolaşımınızı engellemeyen bir mayo tercih edin.

Bu ipuçlarına uymak, özel aylarınızda güvenli bir şekilde yüzmenize yardımcı olacaktır. Bununla birlikte, hala bazı endişeleriniz varsa veya bir egzersiz olarak denemekten gerçekten emin değilseniz doktorunuzdan bilgi almanızda fayda var.

Yüzmek sizi rahatlatıyorsa yüzün. Yorgun veya rahatsız olduğunuz an, sudan çıkın. Güvenli bir şekilde yüzmek için yüzerken birilerinin etrafta olmasını isteyin. 

Gebelik konusunda yüzme konusunda tecrübelerinizi sizde yorum kısmından paylaşmayı unutmayın.

Bu Haber 469 kez okunmuştur.

Eklenme Tarihi : 21.03.2018 Çar 10 : 21

YORUM YAZ

Henüz yorum yapılmamış.