Hamilelikte gaz sorunu yaşamamak için nelere dikkat edilmelidir ?

07.02.2017
1.280
A+
A-
Hamilelikte gaz sorunu yaşamamak için nelere dikkat edilmelidir ?

Tüketilen gıdaların sindirimleri tamamlanırken ince bağırsakta bulunan faydalı bakterilerin de sindirime katılması, gaz oluşumuna neden olur. Sağlıklı bütün bireylerde gaz oluşumu normaldir. Gebelikte fetüs hacminin artması, rahmin yukarıya çıkması ve dolaşımın yavaşlaması gaz sorununu artırmaktadır. Bu durumdan tüm gebeler şikayet etmektedir.

Gaz problemi yaşamamak için,

►Yemekler yavaş yavaş yenmeli, çok iyi çiğnemelisiniz. Ara öğün yaparak bir öğüne düşen yiyecek miktarını azaltabilirsiniz.

►Yemek yerken konuşmak gaz oluşumunu artırır. Bu nedenle yemek yerken konuşarak hava yutmamaya özen göstermelisiniz.

►Gün içerisinde fazla sakız çiğnemekten kaçınmalısınız.

►Kuru fasulye, nohut, yeşil – sarı mercimek, barbunya gibi bakliyatlar gaz oluşumunu artırır. Ancak bu gıdalar sağlık açısından son derece faydalıdır. Lif ve protein oranları yüksektir. Kabızlığı önler ve tok tutar. Pişirmeden önce bakliyatları suda bekletmek, bekleyen suyu dökmek, kabukları soyarak tüketmek daha faydalı olacaktır. Ancak gaz konusunda aşırı hassasiyet varsa bakliyat tüketmekten kaçınmalısınız.

►Et ve bakliyat gündü öğünlerde tercih edilmeli, sindirim yavaşladığından akşam tercih etmemelisiniz.

►Sülfür içeriği yüksek lahana, pırasa, soğan, sarımsak gibi gıdaları daha seyrek tüketin.

►Çiğ ve soğuk gıdaların gaz yapma özelliği daha yüksektir. Sebzeleri mümkün oldukça pişmiş olarak tercih edin. Meyveler komposto olarak tüketilebilir.

►Bazı gebelere süt ve yoğurt da gaz yapabilmektedir. Kendinizi gözlemleyerek, süt ürünlerinin gaz yapıp yapmadığını tespit edebilirsiniz. Süt ürünlerini kısmak kalsiyum ihtiyacının karşılanmasını engeller. Pişmiş süt ve yoğurtlu gıdalar daha az gaz yapar. Bu nedenle, sütlü yoğurtlu çorbalar, az şekerli sütlü tatlılar tüketilebilir.

►Gazlı hazır içecek ve meyve sularından uzak durun.

►Rezene çayı gaz sancılarının azalmasına yardımcı olmaktadır. Günde iki fincan rezene çayı tüketebilirsiniz.

►Hareket etmek, bağırsaklarınızda biriken gazın dağılmasını sağlayarak vücuttan atılmasını kolaylaştırır. Doktorunuza danışarak düzenli egzersiz yapmayı ihmal etmeyin.

GEBELİKTE GAZ VE ŞİŞKİNLİK İÇİN NELER YAPILABİLİR – VİDEO

Diyetisyen Çiğdem Öteleş
Diyetisyen Çiğdem Öteleş
1990 yılında Kırıkkale'de doğdu. 2012 yılında Ankara Üniversitesi Beslenme ve Diyetetik bölümünden mezun oldu. Mesleğini aktif olarak sürdürmekte olan yazar, evli ve bir çocuk annesidir.
YAZARA AİT TÜM YAZILAR
ZİYARETÇİ YORUMLARI - 0 YORUM

Henüz yorum yapılmamış.

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.