40 haftalık hamilelik süresince sizin yanınızdayız

Hamilelikte ilk üç ayda beslenme nasıl olmalı ?

Hamilelikte ilk üç ayda beslenme nasıl olmalı ?

Ataşehir Memorial Hastanesi doktorlarından Kadın Hastalıkları ve Doğum Uzmanı Op.Dr Zeki Salar hamilelikte doğru beslenmenin nasıl olması gerektiğini anlattı.

Hem gebelik öncesi hem de gebelik başlangıcında beslenme bizim için önemlidir.Bildiğiniz üzere günümüzde artık gerek sebzelerde gerek et ürünlerinde kimyasal katkılar bulunmaktadır.Organik ürünlere ulaşmak zor.Bu konuda biz özellikle gebeliğin ilk üç ayında içerisinde kimyasal madde içeren yan etkileri olan gıdalardan uzak durulmasını özellikle istiyoruz.Çünkü gebeliğin ilk üç ayı bebeğin organlarının oluştuğu bir dönemdir.Bu dönemde bebeğinizin yapıtaşları oluşuyor.

Anne adaylarının sıklıkla yaptığı bir yanlışlık; hamile kalır kalmaz bir anda fındıklar,fıstıklar,cevizler şeklinde abartılı bir şekilde iki kişilik beslenmeye başlıyorlar.Doğru olan iki kişilik beslenme değil tek kişilik beslenmedir.Gebeliğin ilk üç ayında anne adayının yemesi gereken gıdalar değil yememesi , uzak durması gereken gıdalar ön plandadır.Uzak durması gereken gıdalara dikkat etmelidir.

GEBELİKTE SALAM,SOSİS YASAK

Gebelik öncesi yediğiniz salam,sosis,sucuk gibi gıdalardan gebelik döneminde uzak durulması gerekir.

HAMİLELİKTE MİDE BULANTISI

Hamileliğin ilk üç ayında beslenme konusunda aşırıya kaçmamak gerekir.İlk üç ay hamilelik bulantıları nedeniyle anne adaylarının kokulara karşı, yemeklere karşı hassas olduğu bir dönem olduğundan ilk üç aylık dönemde yüksek kalori beslenme konusunda kendilerini zorlamaya gerek yok.Gebeliğin ilk üç ayında bulantı nedeniyle anne adayının su tüketimi bile zor olabiliyor .Bu nedenle sık sık azar azar beslenilmeli.Çok su içmek için kendini zorlamamalıdırlar. Hafif gıdalar etimek , peksimet , galeta , çubuk kraker tarzında atıştırmalar yapabilirler.Kokusuz , yağsız gıdalar olabilir. Pasta,kek,hamurişi yiyeceklerine bebeğe hiç bir faydası yok.Çiğ etten yapılan çiğ köfte önermiyoruz.

İçerisinde katkı maddesi olan sosis,salam,knor bulyon, kola,fanta, hazır çorba önermiyoruz.

Hamilelikte kola yasak

İçeceklerin içinde en sağlıksız olanı koladır.İllaki içilecekse haftada bir bardaktan fazla tüketilmemelidir.Kola yerine sade gazoz veya soda liman kolaya göre daha masum önerilerdir.Taze sıkılmış portakal suları sağlıklı olarak tüketilebilir.

Sebze ve meyveler iyi yıkanmalı

Sebze ve meyvelerden geçebilen toksoplazma denilen bir rahatsızlık var.Tere,roka, maydanoz sirkeli suda bekletip, duruladıktan sonra tüketilmelidir.Dışarıda temizliğine güvenmediğimiz yerlerde özellikle salata tüketmemekte fayda var.

Hamilelikte haşlanmış yumurta

Hamilelikte ilk üç aydan sonra hastalarımıza günde bir yumurta tüketmelerini öneriyorum.Haşlanmış yiyemeyenler omlet olarak tüketebilir.

Hamilelikte kahve çay tüketimi

Hamilelikte aşırıya kaçılmadan günde 1-2 bardak kahve veya 4 bardak açık çay tüketilebilir.

Hamilelikte balık tüketimi

Hamilelikte ilk üç aydan sonra bebek için beslenme daha önemli olduğundan günde bir adet yumurta ve bir öğünde et ( et,tavuk,balık) tüketilmesini öneriyoruz.İlk üç ayda bulantılardan dolayı anne adayı balık kokusundan rahatsız olabilir.İlk üç ay balık tüketemeseler de ikinci üç aylık dönemde anne adaylarına haftada 1-2 defa tüketmelerini öneriyoruz.Balık tüketiminde deniz balığı olması tercihimizdir.Olmazsa 160 gram ton balığı da tüketilebilir.

Hamilelikte tavuk tüketimi zararlı mı ?

Anne adayları imkanları varsa doğal tavuk tüketmelerini öneriyoruz.Doğal tavuğa erişmek zor olduğundan bulunamıyorsa normal tavukta tüketilebilir.

Hamilelikte ne kadar kilo alınmalı ?

Hamilelikte sınırsız ve dengesiz beslenme değil.Daha bilinçli ve dengeli beslenilmesi gereken bir dönemdir.Çok yemek değil bilinçli ve dengeli beslenmek bebek için sağlıklı olanıdır.

Anne karnındaki bebek için en önemli yapıtaşı proteindir.Protein et,süt,balık,tavuk, yumurta ve peynirde bulunur.Hamileliğe yüksek kilo ile başlayan annelerin mümkün mertebe gebelik döneminde kilo almaması önerilir.Normal kilolu anne adaylarının 8-12 kilo arası kilo alması idealdir.Hamilelik döneminde aşırı yağlı,tatlı, hamurişlerinin bebeğe faydası yoktur.Hamilelikte dengeli beslenmenin yanında egzersiz de çok önemlidir.Hamilelik döneminde anne adaylarının kilo alma korkusu ile aç kalması önerilmiyor.Anne adaylarının öğünlerini azaltarak aç kalmadan 6 öğün şeklinde beslenmesi önerilmektedir.Gebeliğin ilk üç ayından sonra sabah kahvaltısı , kahvaltıda bir dilim kepek-tam tahıl-buğdaylı ekmek yeterlidir.Sabah kahvaltısında krem çikolata,reçel ve benzeri şekerli besin tüketilmemesini tavsiye ediyoruz.Kahvaltıda tüketilen şekerli besinler sonrasında vücut sürekli gün içersinde şekerli besinleri daha çok istiyor.Kahvaltıda yeşillik, peynir,zeytin,yumurta şeklinde sağlıklı besinler tercih edilmelidir.Hamilelikte örnek beslenme listesi için tıklayın.

HAMİLELİKTE BESLENME NASIL OLMALI – VİDEO

 

Bu Haber 10.692 kez okunmuştur.

Eklenme Tarihi : 30.05.2016 Pts 09 : 30

YORUM YAZ

Henüz yorum yapılmamış.