40 haftalık hamilelik süresince sizin yanınızdayız

Hamilelikte krampları nasıl önleyeceksiniz ?

Hamilelikte krampları nasıl önleyeceksiniz ?

Genellikle hamileliğin son aylarında ortaya çıkan kramplar, anne adaylarına sıkıntı verir ve onları huzursuz eder. Kasların istem dışı hareketleri olan krampları önlemek ise, sanıldığı kadar zor değildir. Hamilelikte krampları önlemenin yolları.

Hamilelikte anne karnındaki bebeğin büyümesiyle beraber, anne adayının bir takım rahatsızlıkları ortaya çıkabilmektedir. Anne adayları, hamileliğin son aylarında bacaklarında meydana gelen ani ağrılar yüzünden uykularından bile uyanabiliyorlar. İşte bu ağrılar, kasların istem dışı hareketlerinden kaynaklanan belli bir nedeni olmayan ve ağrı şiddetleri değişik olan kramplardır. Hamilelik sırasında meydana gelen kramplar, dolaşım problemlerinden ve kasların düzgün çalışması için gerekli olan minerallerin eksikliği nedeniyle meydana gelir. Mineraller bebeğin anne karnındaki gelişiminde harcandığından anne adayının vücudunda eksiklik meydana gelebilir. Hamilelik döneminde bebeğin gelişimi için harcanan minerallerin yerine getirilmesi ve dengenin bulunması için de anne adayı beslenme listesi gerekli mineralleri içerecek şekilde olması gerekir. Gebelik döneminde örnek beslenme listesi için tıklayın. Bunun yanı sıra mümkünse haftada iki kez yarım saat yüzmekte kasların kuvvetlenmesi ve krampların yok olması açısından oldukça önemlidir.

Kramplar yeterli beslenilmesine rağmen geçmiyorsa;

Eğer kramplar birden fazla ve vücudunuzun birbirine yakın bölgelerinde ortaya çıkıyorsa, besinlerde bulunan mireraller, ağrının geçmesine çok da faydalı olmaz. Bu gibi durumlarda vücuda bol miktarda potasyum, magnezyum, kalsiyum ve D vitamini sağlayacak, destekleyici vitaminler almanız faydalı olur. Bu vitaminler genellikle eczanalerde reçetesiz olarak satılıyor, ancak hamileliğiniz süresince her ilaç kullanımında olduğu gibi, destekleyici vitamin kullanırken de doktorunuza danışmalısınız.

Hamilelikte krampların nedenleri nelerdir ?

Kramplar, kaslarda meydana gelen kasılmalar olup, birkaç dakika içinde iz bırakmadan kendiliğinden geçerler. Genellikle bacaklarda, baldırlarda, ayaklarda ve kalçanın arka kısmında meydana gelirler. Ortaya çıkmalarında pek çok neden vardır. Bunlar ;

Mineral eksikliği

Hamilelik döneminde kadınların vücudunda mineraller (özellikle kalsiyum, sodyum, potasyum ve magnezyum )bebeğin gelişiminde kullanıldığından değişikliğe uğrarlar.

Dolaşım bozukluğu

Hamilelik sırasında progestoron hormonunun etkisiyle damarlar gevşer ve kan dolaşımı engellenir. Bu da kan dolaşımında birtakım değişikliklere neden olur. Hamileliğin sonlarına doğru rahmin büyümesiyle damarların baskı yapması sonucunda kanın kalbe doğru gitmesi engellenir. Ayaklara ve baldırlara böylece az oksijen gider ve bu da istem dışı kasılmalara neden olur.

Sert İklim

Krampların ortaya çıkışı aynı zamanda iklim şartlarından da kaynaklanır. Özellikle kış aylarında soğuk havalarda kasların ani ve acı bir şekilde kasılmaları oldukça sık ortaya çıkan bir durumdur.

Geceleri daha sık meydana gelir

Kramplar geceleri daha sık meydana gelirler. Özellikle hamileliğin sonlarına doğru anne adaylarının karınları oldukça büyüdüğünden, istedikleri gibi özgürce yatamazlar. Geceleri kan dolaşımı yavaşlar ve bu yüzden kaslara az oksijen ulaşır. Ayakların altına yastık koyarak yükseltmek, dolaşıma faydalı olur ve böylece krampların ortaya çıkması engellenir. Bu şekilde kanın kalbe geri dönmesi, bacaklardaki dolaşımın artması ve baldırda bulunan kaslara oksijen gitmesi kolaylaşır. Kan dolaşımını etkileyebileceğinden yastığın baldırlarınızın altında olmamasına dikkat etmelisiniz. Başka bir alternatif de yatağın altına iki destek koymak olabilir.

Hamilelikte krampları nasıl önleyeceksiniz ?

1-Egzersiz yapmak

Hamilelik döneminde ortaya çıkan kramplar için egzersiz oldukça yararlıdır. Uyumadan 15 dakika önce birkaç kolay egzersiz yaparak, geceleri kramplar yüzünden uyanmayı engelleyebilirsiniz. Krampları önleyebilmek için yapmanız gereken birkaç egzersiz önerisi:

ayak-masaji3a) Masaja ayak parmaklarınızdan başlayabilirsiniz daha sonra en az 10 kere olmak üzere parmaklarınızı bükün ve gevşetin.

b) Ayak bileğinizi önce sağa, sonra sola doğru çevirin, daha sonra ayaklarınızı bacaklarınıza dik açı oluşturacak şekilde bükün.

c ) Son olarak bacaklarınızla havada ‘’ yazı yazmaya ‘‘  veya ‘’resim yapmaya’’ çalışın. Bu şekilde ayak bileklerinizin değişik şekillerde hareket etmesini sağlayacaksınız.

2- Yiyeceklerinize dikkat ederek..

Hamilelikte kramplar, mineral eksikliğine bağlı olarak meydana gelirler. Bu yüzden krampları yiyeceklerle önlemeniz mümkün. Özellikle hamilelik öncesinde de kramp ağrılarından şikayetçi olan anne adayları, ilk aylardan itibaren diyetlerine özen göstermelidirler. Doğru yiyecek seçimiyle kaslarınıza yardımcı olmanız mümkün.

Süt

Süt ve sütten yapılan besin maddeleri ( yoğurt veya peynir gibi ) kalsiyum ve D vitamini açısından oldukça zengindirler ve krampları önlemek için oldukça yararlıdırlar. Bu yüzden 9 ay boyunca bu tür besin maddelerini bol miktarda tüketmelisiniz.

Meyve

Özellikle muz ve kivi bol miktarda potasyum bulundurduğundan, ceviz ve kuru meyvelerse magnezyum açısından oldukça zengin olduklarından, hamilelik döneminde anne adayları için önem taşır.

Sebze

Yeşil yapraklı sebzeler ( ıspanak , marul gibi ), domates, patates ve baklagiller magnezyum ve potasyum bakımından zengin yiyeceklerdir. Bu nedenle hamilelik döneminde bol bol bu besinlerden almak gerekiyor. Ancak bu tür besinlerin pişirilmesiyle magnezyumun zarar göreceğini aklınızdan çıkarmamalı ve mümkünse bu yiyecekleri tazeyken veya pişirmeden yemelisiniz.

Et ve balık

Kırmızı, beyaz etler ve balık; potasyum,  kalsiyum ve magnezyum açısından oldukça zengindirler.

HAMİLELİKTE KRAMPLAR İÇİN MASAJ

Masaj, krampların neden olduğu acıların yok olmasında oldukça işe yarar. İşte, krampların geçmesine yardımcı olan masajlar:

Baldırlar için:

Tek başınıza yapabileceğiniz masaj: Ayak bileğinizi ellerinizin arasına alın ve dizlerinize doğru hafif bir basınçla masaj yaparak çıkın. Bu hareketleri her iki ayağınız için de tekrar edin.

Eşinizin veya bir yakınınızın yapabileceği masaj : Yere oturun, eşiniz ayağınızı dik bir şekilde havaya kaldırsın ve yavaşça büksün. Bu hareketli ağrı geçene kadar tekrarlasın.

Ayaklar için:

Ayak parmaklarınızı tutun ve yukarı doğru itin. Bu şekilde kaslar gevşer ve ağrı genellikle kaybolur.

Kalça için :

Bu masajı eşinizle yapmanız gerekiyor. Eşiniz bir eliyle topuğunuzdan tutarak ayağınızı yukarı doğru kaldırmalı, diğer eliyle de baldır kaslarınız ısınana dek basınç uygulanmalı. Ağrılarınız bu şekilde yok olacaktır.

Bu Haber 19.445 kez okunmuştur.

Eklenme Tarihi : 08.03.2016 Sal 07 : 8

YORUM YAZ

Henüz yorum yapılmamış.