Hamilelikte sağlıklı beslenmek için 9 önemli uyarı

25.02.2017
2.027
A+
A-
Hamilelikte sağlıklı beslenmek için 9 önemli uyarı

1.Düzenli ve dengeli beslenin. Gebelik boyunca artan gereksinimleri karşılamak için dört temel besin grubunu dengeli tüketmelisiniz. Bu gruplar; süt ve ürünleri, et ve ürünleri, tahıllar meyve ve sebzelerdir.

2Aşırı kilo almaktan kaçının. Gebelikte önemli olan iki kişilik yemek değil, iki kat sağlıklı beslenmektir. Tek bebek bekleyen anne adaylarının 9 – 14 kilo arası almaları normal kabul edilir. Size besleyici katkısı olmayacak hamur işleri, yağlı ve tatlı gıdalar, şekerli – gazlı içecekler aşırı kilo almanıza, gebeliğin daha zor geçmesine ve doğumun zorlaşmasına neden olabilir.

3.Az ve sık beslenin, ara öğün yapın. Sık beslenmek, bir öğünde midenizi tıka basa doldurmanızı engeller. Böylece mide yanması, reflü, hazımsızlık gibi şikayetlerin önüne geçmiş olursunuz.

4.Mevsimi olmayan gıdaları tüketmekten kaçının. Mevsimi olmayan meyve ve sebzeler daha fazla hormon, ilaç kalıntısı içerebilir. Lezzet ve besleyiciliği de doğal yetiştiği mevsime göre düşüktür.

5.Lif oranı yüksek gıdaları tercih edin. Günlük 30 gram posa alımı sizi birçok hastalıktan korur. Özellikle gebelik boyunca bebeğin bağırsaklarınıza yapacağı baskı nedeniyle birçok gebenin ortak şikâyeti olan kabızlığı önlemeye yardımcı olur.

6.Gereksinimlerinizi karşılamayı ihmal etmeyin. Bebeğiniz ihtiyaç duyduğu vitamin ve mineralleri plasenta aracılığıyla sizin kanınızdan, kemik ve dişlerinizden alacaktır. Eğer gerekli olan kalsiyum, demir, folik asit vb. vitamin ve mineralleri yeterli almazsanız kemik yumuşaması, kansızlık gibi rahatsızlıklarla karşı karşıya kalırsınız.

7.Bol sıvı tüketin. Su başta olmak üzere, taze sıkılmış meyve suları, bitki çayları, ayran, süt, kefir gibi içecekler daha dinç hissetmenizi sağlar. Bebeğin içerisinde bulunduğu amniyon sıvısını dengede tutar. Bebeğin sıvısını artırarak erken doğum riskini azaltır. Kabızlığı önler.

8.Tuzu azaltın. Gebelik boyunca tuzsuz beslenmek tansiyonun yükselmemesi açısından çok önemlidir. Aşırı tuz tüketimi preeklampsi dediğimiz gebelik zehirlenmesine neden olur. Gıdalara tuz ilave etmeden önce peynir, zeytin, salça, turşu gibi gıdalarda ayrıca ambalajlı hazır ürünlerde (cips, kraker, hazır çorba vb.) yüksek sodyum bulunduğunu unutmayın. Günlük tuz tüketimini bir çay kaşığı ile sınırlandırmaya gayret edin.

9.Besin hijyenine dikkat edin. Tüketeceğiniz gıdaların güvenilir ve hijyenik olması sağlığınız için önemlidir. Sebze ve meyveleri iyi temizleyin. Çiğ et ürünleri tüketmeyin. Gıdaları hazırlama ve saklama koşullarına dikkat etmemek mikroorganizma üremesine neden olarak besin zehirlenmelerine zemin hazırlar. Musluk suyuna enfeksiyon bulaşma riski yüksek olduğundan, hazır su tüketme imkanınız yoksa musluk suyunu kaynatarak tüketin.

Diyetisyen Çiğdem Öteleş

Diyetisyen Çiğdem Öteleş
Diyetisyen Çiğdem Öteleş
1990 yılında Kırıkkale'de doğdu. 2012 yılında Ankara Üniversitesi Beslenme ve Diyetetik bölümünden mezun oldu. Mesleğini aktif olarak sürdürmekte olan yazar, evli ve bir çocuk annesidir.
YAZARA AİT TÜM YAZILAR
ZİYARETÇİ YORUMLARI - 0 YORUM

Henüz yorum yapılmamış.

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.