40 haftalık hamilelik süresince sizin yanınızdayız

İkiz gebeliklerde beslenme

İkiz gebeliklerde beslenme

İKİZ BEBEK BEKLEYEN ANNE ADAYLARI NASIL BESLENMELİ?

Anne adayları için farklı bir süreç gibi düşünülse de temelde ikiz bebek beklemekle tek bebek beklemek arasında beslenme açısından fark bulunmuyor. Her zaman öncelik, anne adayının kendi ihtiyaçları ve bebeklerin gereksinimlerini karşılayabilmesi. İkiz bebek beklenen gebeliklerde 15.9-20.4 kilo arası ağırlık kazanımı normal kabul ediliyor. Anne adayları bebekleri besleyebilmek adına kaygılanarak aşırı yeme eğilimine girebiliyor veya yakınları tarafından buna yönlendirilebiliyorlar. Ancak bu son derece yanlış bir uygulama. Çoğul bebek beklerken aşırı kilo alacağınıza kendinizi şartlandırmayın. Beslenmenizi kontrol altında tutmalısınız. Her zaman olduğu gibi yeterli ve dengeli beslenmek, 4 temel besin grubunu gün içerisinde karşılamış olmak yeterli.

►Mutlaka ara öğün uygulayın, ikiz bebek bekleyen anne adaylarının karınlarında hissettikleri baskı daha fazladır; bu nedenle de mide yanması ve hazımsızlık şikayetleri daha fazla olmaktadır. Son trimesterde özellikle 2 saatte bir beslenerek hem gereksinimlerinizi karşılamış olursunuz hem de şişkinlik ve hazımsızlık hissini en aza indirirsiniz. Bu nedenle 7-8 öğün beslenmekten çekinmeyin.

►Boş kalori kaynağı kilo aldıran hamur işleri, pilavlar, şerbetli tatlılar ve gazlı içeceklerden kaçının.

►Süt ürünleri ve et ürünlerini yağsız tercih edin.

►Posa içeriği yüksek gıdaları artırarak kabızlık probleminin önüne geçin, kuru baklagiller, sebzeler, yulaf, bulgur, tam tahıllı ekmek gibi tahıl ürünlerine beslenmenizde ağırlıklı olarak yer verin.

►Kızartmalardan kaçının, yemeklerde haşlama, ızgara ve fırında hazırlayın. Yemeklerin suyunu tüketmeyin.

►Çorba, salata ve yeşillikleri tüketmeye ağırlık verin. Günde 2 porsiyon sebze ve 3 porsiyon meyve tüketin. Meyveleri kabuğu ile soymadan yiyin.

►5 litre kadar su için, doktorunuza danışarak her gün yarım saat yürüyüş yapın. Düzenli ve verimli uyuyun.

►Kilo takibi yapın. Üst sınır olan 21 kiloyu aşmamaya gayret edin. Kendiniz beslenme düzenini ayarlamakta zorlanırsanız bir diyetisyenle görüşmeniz faydalı olacaktır.

İKİZ BEBEK BEKLEYEN GEBELER NASIL EGZERSİZ YAPABİLİR?

Genellikle 20. haftadan sonra ikiz bebek bekleyen anne adaylarına egzersiz ve yürüyüş önerilmiyor. Ancak doktorunuza danışarak sizi yormayacak şekilde 20 dakika kadar günlük yürüyüş yapabilirsiniz.

İKİZ HAMİLELİKLERDE ÖRNEK BESLENME LİSTESİ

2700 KALORİLİK ÖRNEK MENÜ

KAHVALTI

►2 kibrit kutusu kadar peynir

►1 haşlanmış yumurta

►5 zeytin

►3 dilim tam tahıllı ekmek

►Ihlamur veya açık çay

►Mevsim yeşillikleri veya sebze söğüş

 
ÖĞLE

►2 kepçe yayla çorbası

►4 köfte

►4 yemek kaşığı piyaz

►1 bardak ayran

►1 dilim tam tahıllı ekmek

 
AKŞAM

►6 yemek kaşığı kıymalı karnabahar

►4 yemek kaşığı bulgur pilavı

►1 kase yoğurt

►Yeşil salata

►1 dilim tam tahıllı ekmek

ARA ÖĞÜNLER

►3 kuru kayısı + 1 bardak kefir

►1 orta boy mandalina+ 1 bardak yoğurt

►Patlamış 1 su bardağı mısır + 1 bardak ayran

►4 kaşık yulaflı gevrek + 1 bardak süt

Bu menü örnek olarak hazırlanmış olup kişisel özelliklere ve gebelik içindeki haftaya göre farklılıklar gösterebilir. Size en uygun menüyü diyetisyenle beraber planlayabilirsiniz.

Diyetisyen Çiğdem Öteleş

 

Bu Haber 9.342 kez okunmuştur.

Eklenme Tarihi : 02.06.2013 Paz 08 : 2

YORUM YAZ

Henüz yorum yapılmamış.