İlkbaharda hamilelere 8 sağlık önerisi

21.03.2017
1.227
A+
A-
İlkbaharda hamilelere 8 sağlık önerisi

 1.BAHAR YORGUNLUĞUNA DİKKAT. DİNLENMEYİ İHMAL ETMEYİN.

Mevsim geçişlerinde daha çok yaşanan yorgunluk hissi anne adaylarının en büyük şikayetlerinden biridir. Bunun için erken uyumaya, uykunuzu almaya özen gösterin. Çay, kahve, gazlı içecekler kafein içerdiklerinden kaliteli uykuyu engellerler. Bunların tüketimini azaltın.

2.ARA ÖĞÜNLERİ TAKİP EDİN.

Gebelikte sağlıklı beslenmenin en önemli kuralı az az ve sık sık beslenmektir. Ara öğün yapmak, mide şişkinliği ve hazımsızlığı önler. Kan şekerinin dengeli seyretmesini sağlar. Fazla kilo almanızı engeller.

3.BOL SIVI TÜKETİN.

Su içmek, yorgunluk hissini azaltır. Metabolizmanın çalışma hızını artırır. Anne karnında bebeğin gelişimini destekler. Sindirimi kolaylaştırır ve kabızlık gibi sindirim sorunlarının önüne geçer. Bebeğin içerisinde olduğu amniyon sıvısının azalmasını dolayısıyla da erken doğumu engeller.

4.HAMURİŞLERİ VE YAĞLI YİYECEKLERE DİKKAT EDİN.

Gereksiz kilo alımına neden olacak hamur işleri, kızartmalar, gazlı içeceklerden uzak durun. Tüketimini kontrol altında tutun. Bunların yerine vücudunuz için faydalı tam tahıllı gıdalar, kuru baklagiller, süt ürünleri taze meyve ve sebzeleri tercih edin.

5.YETERLİ VİTAMİN VE MİNERAL ALIYOR MUSUNUZ?

Bebeğin anne karnında sağlıklı gelişebilmesi, ihtiyaç duyduğu vitamin ve mineralleri anneden temin etmesine bağlıdır. Kalsiyum, folik asit, demir, magnezyum gibi vitamin ve mineraller yeterli tüketilmezse, bebek alabildiği kadarını annenin depolarından temin eder. Annede yetersizlik oluşabilir.

6.HAREKET ETMEYİ İHMAL ETMEYİN.

Gebelik boyunca düzenli egzersiz yapmak, kaslarınızın güçlenmesini sağlar, kabızlığı önler. Aşırı kilo almanızı engeller. Açık ve güneşli havanın keyfini çıkarın. Baharda yürüyüşü ihmal etmeyin.

7.BESİN ZEHİRLENMELERİNE DİKKAT EDİN.

Dışarıda tüketilen yiyecekler, çiğ et ürünleri, yumurta, tavuk, peynir, beklemiş baklagiller, uygun ortamda depolanmamış kuru yemişler gıda zehirlenmesine neden olabilir. Bu nedenle mümkün oldukça dışarıdan beslenmeyin. Temizliğine güvenmediğiniz meyve ve sebzeleri tüketmekten kaçının. Evde, besin hijyenine ve gıdaların saklanma koşullarına dikkat edin.

8.RUHUNUZU BESLEMEYİ İHMAL ETMEYİN.

Sadece vücudu beslemek yetmez. Ruhunuza da iyi bakmalısınız.  Olumlu düşünmek, kaygılardan arınmak, kitap okumak, müzik dinlemek, hobi kurslarına katılarak kendinizi geliştirmek, bir enstrüman çalmak, doğayı sevmek ve hayvan beslemek kendinizi daha iyi hissetmenizi sağlayabilir.

Diyetisyen Çiğdem Öteleş

Diyetisyen Çiğdem Öteleş
Diyetisyen Çiğdem Öteleş
1990 yılında Kırıkkale'de doğdu. 2012 yılında Ankara Üniversitesi Beslenme ve Diyetetik bölümünden mezun oldu. Mesleğini aktif olarak sürdürmekte olan yazar, evli ve bir çocuk annesidir.
YAZARA AİT TÜM YAZILAR
ZİYARETÇİ YORUMLARI - 0 YORUM

Henüz yorum yapılmamış.

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.