40 haftalık hamilelik süresince sizin yanınızdayız

Kagel egzersizlerinin faydaları nelerdir ?

Kagel egzersizlerinin faydaları nelerdir ?

Kegel Egzersizleri

Pelvik taban egzersizleri olarak da bilinen kegel egzersizleri, rahmi, mesane ve bağırsakları destekleyen kasları güçlendirmeye yardımcı olur. Kegel egzersizleri aynı zamanda vajinal kasların güçlenmesine de yardımcı olur. Bu egzersizleri yapmak için doğru kasların çalıştırılması oldukça önem taşımaktadır.

Kegel egzersizlerinin faydaları nelerdir?

Pelvik taban egzersizleri yani pelvik egzersizi yapan hamile kadınların daha kolay doğum yaptıkları söylenir. Hamilelik döneminde bu kasların güçlendirilmesi doğum anında kasların kontrol edilmesine yardımcı olur. Bu kasların güçlenmesi hamilelik döneminde sık görülen iki sorunu da en aza indirir: Mesane ve hemoroid.

Kegel egzersizleri ayrıca gebelik sonrası perineal iyileşmeyi desteklemek, mesane kontrolünü tekrar sağlamak ve pelvik taban kaslarını güçlendirmek için de faydalıdır ve tavsiye edilir. Kegel egzersizleri herhangi bir yerde yapılabilir.Kegel egzersizleri idrar kaçırması, mesane sarkması, rahim sarkması ve dışkı kaçırma sorunlarını da tedavi eder. Kegel egzersizleri aynı zamanda kadınların cinsel hayatını olumsuz etkileyen vajinusmus sorununun giderilmesinde de etkilidir.Hem de ilaç dışı bir uygulama olması bakımından da çok tercih edilir.

Kegel egzersizleri nasıl yapılır?

Kegel kaslarını bulmak için birkaç yol vardır. İdrarınızı yaparken normal seyreden idrar akışınızı durdurmayı deneyebilirsiniz. Ancak bu ikinci önerinin çok sık yapılmaması gerekir. Çünkü zamanla kaslar zayıflayabilir ve idrar yolu enfeksiyon olasılığını arttırabilir. Pelvik kaslarınızı 5-10 saniye süreyle sıkıştırın daha sonra bırakıp rahatlayın. Bu işlemi 10-20 kez tekrarlamalısınız. Kegel egzersizi yapmadan önce mesanenizi boşaltın. Aksi halde kaslarınızı düzgün bir şekilde çalıştırmanız zorlaşabilir ve idrar kaçırma durumu yaşanabilir.Egzersizler sırasında normal olarak nefes alın ve bunu günde en az üç kez yapın. Egzersizler sırasında bacağınızı, kalçalarınızı veya karın kaslarınızı hareket ettirmemeye çalışın. Kalça, uyluk ve karın kaslarınızı çalıştırmanız iyi sonuç almanızı engelleyebilir. Kegel egzersizlerini yapmak için rahat edeceğiniz en rahat pozisyonu seçin. İster uzanarak isterseniz sandalyede oturarak bu işlemi yapabilirsiniz. Kegel egzersizi yaparken eğer sırt ağrısı veya karın ağrısı gibi şikâyetler yaşıyorsanız egzersizi yanlış yapıyorsunuz demektir.

Bu Haber 28 kez okunmuştur.

Eklenme Tarihi : 07.08.2018 Sal 09 : 7

YORUM YAZ

Henüz yorum yapılmamış.