reklam-alani
40 haftalık hamilelik süresince sizin yanınızdayız

Normal doğumu kolaylaştırmak için neler yapabilirim ?

Normal doğumu kolaylaştırmak için neler yapabilirim ?

Normal doğum, 38. – 42. gebelik haftaları arasında kendiliğinden başlayan, başla gelen ,tek bir bebeğin anne ve bebeğe zarar vermeden rahim yolu ile canlı olarak doğmasına denir.  Doğum eylemi boyunca sancı dalgaları aralıklarla geliyor olsa da rahatlamak ve bu süreyi kısaltmak için yapabilecekleriniz elbette var .

1-HAREKET EDİN

Gebeliğiniz süresince yürüyüş yapın.  Doğumun bir kısmını kaslar yapar. Kaslarınızı zinde tutun.

2- DÜZENLİ VE DENGELİ BESLENİN

Mümkünse gebeliğinizi bir diyetisyen eşliğinde sürdürün.  Almanız gereken kilonun üstüne çıkmayın. Yağ hücreleri hormon salınımını  baskılayıp doğumu zorlaştırabilir.

3- GEBELERE ÖZEL PİLATES YA DA YOGA PROGRAMLARINA KATILIN

Pilates ve yogada doğru nefes alma ve gevşeme teknikleri kullanılmaktadır.  Yapılan araştırmalar düzenli pilates ya da yoga yapan gebelerin doğum sırasında daha az acı hissettiklerini göstermiştir.

4- UZAK DURUN

Olumsuz doğum hikayelerinden, bebek bakımının zorluğundan yakınan insanlardan, size değiştiğinizi söyleyenlerden… Kısacası sizi üzen herkes ve her şeyden uzak durun.

5- ÖĞRENİN

Doğumu yapacağınız yeri, doğum ekibini tanıyın. Doğumun evrelerini ve nasıl ilerlediğini öğrenin.  Bilmek, bilinmezlik kaygısı nedeniyle oluşacak stresten uzaklaşmanızı sağlar.

6-DOĞRU NEFES ALIN

Nefes hayattır.  Aldığınız her nefes yavrunuza da hayat olur. Doğru nefes ise bebeğinizi kansızlıktan korur, sağlıklı büyüme ve gelişmesini sağlar, sizin de doğum sancılarınızı daha az hissetmenizi sağlar.

Nefes alma egzersizleri için gebeliğin dördüncü ayından itibaren günde en az bir kez 15-20 dakika ayırmak yeterlidir. 

7- RAHAT OLUN

Korku-strese, stres-ağrıya, ağrı-tekrar korkuya neden olur. Bu kısır bir döngüdür ve ağrıyı daha şiddetli hissetmemize neden olur.. Stres durumunda salgılanılan hormonlar doğumu yavaşlatıp engelleyebiliyor.

8- DOĞRU POZİSYONU BULUN

Doğum boyunca  yürümek, merdiven inip-çıkmak, çömelmek, pilates topuna oturmak bebeğin aşağıya inmesini kolaylaştırır. Aynı zamanda yer çekiminden yararlanmış olursunuz.  Doğru pozisyonu iç güdülerinize güvenerek bulun.

9-SEVDİKLERİNİZLE OLUN, MUTLULUK VEREN ŞEYLER YAPIN

Oksitosin sevgi hormonudur.  Oksitosin, rahim kaslarının düzenli ve ritmik kasılmasını sağlar. Bu sayede doğumu hızlandırır. Endorfin ise mutluluk hormonu olarak bilinir.  En güçlü ağrı kesiciler olan narkotikler gibi bir etki mekanizmasına sahiptir. Eğer anne mutlu ise endorfin salgılar ve doğal ağrı kesici elde etmiş olur. Gelen sancı dalgalarının şiddetini daha az hisseder.

10-GEVŞEYİN

Gergin durumda farkında olmadan kaslarınızı kasıp doğumunuzu zorlaştırıyor olabilirsiniz. Rahat olun. Gevşeyin. Hamilelik süresince yapacağınız gevşeme egzersizleri stresle baş etmenizi ve daha kolay doğum yapmanızı sağlar.

11- YİYİN

  1. haftadan itibaren ananas ve hurma yemek oksitosin hormonunu arttırarak doğumun hızlanmasını sağlayıp ve ağrı hissini azaltacaktır. Aynı zamanda doğum başlayınca içilen ahududu yaprağı çayı rahim kaslarına etki edip doğumu hızlandırır.

12- VAJİNAL MASAJ YAPIN

  1. haftadan itibaren yapacağınız vajinal masaj doğumunuzu kolaylaştırdığı gibi epizyotomi(vajinal doğum kesisi) riskinide oldukça azaltır.

13- BİRLİKTELİK

Gebeliğin son ayında birliktelik doğumun başlamasını uyarmak için en ideal yollardan biri. Eğer doktor yasağı yoksa!

14- DOĞRU BASI NOKTALARIYLA ENDORFİN MASAJI YAPIN

Endorfinin ağrı kesici olduğunu söylemiştik. Vücudumuzda bazı noktalara basılar uygulanarak endorfin salınımını arttırabiliriz.

15-DUŞ ALIN

Ilık  suyun tartışılmaz rahatlatıcı etkisini kullanın. Ilık su, kaslarınızı gevşetip stresten  uzaklaşmanızı sağlar.

Hemşire Emriye Ceylan

Bu Haber 819 kez okunmuştur.

Eklenme Tarihi : 15.10.2018 Pts 11 : 15

YORUM YAZ

Henüz yorum yapılmamış.