40 haftalık hamilelik süresince sizin yanınızdayız

Sağlıklı saçlar için nasıl beslenmeliyiz

Sağlıklı saçlar için nasıl beslenmeliyiz

Her kadın için sağlıklı saçlara sahip olmak önemlidir.parlak ışıltılı ve güçlü saçlar her kadının hayalidir..

Tabii ki sağlıklı beslenmenin ,sağlıklı saçlar için önemi büyüktür.

Sabahları yastıkta bulunan kırık saçlar üzüntü ve endişe verici olabilir.Ve bazen bazı rahatsızlıkların ya da vücuttaki eksikliklerin de ortaya çıkmasına sebep olur bu dökülmüş ve kırık saçlar..

Sağlıksız saçların sebebi ne olabilir? sorusunun cevabı oldukça çeşitlidir.

Guatr(troid) yani tsh hormonundaki salınımın bozulmuş olması saç dökülmelerine sağlıksız saç derisine  yol açabilmektedir.

Yine vücuttaki yetersiz demir,çinko,b grubu vitaminlerin yetersizliği,biotin,c vitamini selenyum ve e vitamin yetersizliği saçlardaki sağlıksız yapının sebebini teşkil edebilmektedir.

Sağlıksız barsak yapısı da bu vitamin yetersizliklerine neden olabilmekte emilimle ilgili sorunlar çıkabilmektedir..

Peki sağlıklı saçlar  için nasıl beslenilmeli?

Tıpkı vücudumuzun olduğu gibi saçlarımızın da sağlıklı besinlere ihtiyacı vardır.Yediğimiz gıdalar saçlarımızın daha sağlıklı ve güçlü olmasını sağlar.

Günlük beslenmemizde bulunması gereken gıdalar saçlarımızın daha sağlıklı olmasına  yardımcı olacaktır.

PROTEİN

Yeterli protein alınmazsa saçlarda kırık ve kuruluk fazlasıyla ortaya çıkar.

Hatta yetersiz protein alımı saç kaybına dahi neden olabilmektedir.Bu sebeple kurubaklagil,ceviz,fındık,süt,yoğurt,yumurta,hindi,balık ve tavuk eti iyi kalite protein yapıları sebebiyle sıklıkla tüketilmelidirler.

DEMİR

Demir saç sağlığı için çok önemli bir mineraldir.Saç köklerinin beslenmesi yeterli demir seviyesinin kandaki mevcudiyeti ile olabilmektedir.

Yetersiz demir alımı saç  foliküllerini olumsuz etkileyerek dökülmesine ve cansızlaşmasına neden olur.Hayvansal kaynaklardan kırmızı et,tavuk,balık,yumurta gibi alınan demir vücutta rahatça kullanılabilmektedir.Yine vejetaryen beslenenlerde brokoli,yeşil mercimek ve ıspanak gibi koyu yeşil yapraklı sebzeler ve kuru meyveler  tüketerek demir depolarını arttırabilirler.

OMEGA 3

Omega 3 yağ asitleri vücudumuza diyet yoluyla alabileceğimiz yağ asitlerindendir. Vücutta pek çok fonksiyonu olmakla birlikte özellikle yağlı saç derisi ve saçların nemini kaybetmemesi açısından önemi büyüktür.Özellikle avakado,somon,uskumru,ringa balığı ya da ceviz ve kabak çakirdeği gibi bitkisel kaynaklardan da omega 3 ihtiyacımızı karşılayabiliriz.

ÇİNKO VE SELENYUM

Saç derisinin sağlığını korumakta özellikle yine selenyum ve çinko önemli minerallerdendir.

Çinko yetersizliğinde saç derisinde pullanmalar ve saçlarda dökülmeler meydana gelebilmektedir.

Yine çinko ve selenyum için,ceviz,fındık,sığır eti,deniz ürünleri ve yumurta iyi birer tercih olacaktır.

BİOTİN

Biotin suda çözünen bir vitamindir.Ve vücutta azlığı saçlarda kırılganlığa ve saç dökülmelerine yol açabilir.En iyi biotin kaynakları karaciğer,yumurta sarısı,maya,yer fıstığı,ay çekirdeği,badem biotin den zengin besinlerdir.

Genel olarak diyebiliriz ki ;sağlıklı saç ve saç derisi için tüm besin öğelerinden yeterli ve dengeli tüketmek sağlıklı bir tercih olacaktır…

Diyetisyen Amine Ayşe AYDIN

Bu Haber 744 kez okunmuştur.

Eklenme Tarihi : 11.05.2016 Çar 08 : 11

YORUM YAZ

Henüz yorum yapılmamış.